سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب یک فلش مموری

?

فلش مموری یک تکنولوژی در حال تحول بوده که امروزه در سطح گسترده‌ای به زندگی ما راه یافته است. از فناوری‌های USB سازگار با رایانه تا دوربین‌های دیجیتال و کنسول‌های بازی، فناوری کارت‌های حافظه فراگیر شده است. همانند بسیاری از چیزهای دیگری که مربوط به رایانه‌ها است، فلش مموری‌ها مجموعه‌ای خاص از مزایا و معایب را دارا هستند. داشتن یک ایده اساسی در خصوص این پارامترها به مصرف کننده این امکان را می‌دهد که انتخاب دقیق‌تری داشته باشد که متناسب با نیازهای آنها است.

 

فلش مموری‌ها در اشکال مختلفی تولید می‌شوند و به خاطر داشتن فضای کافی، می‌توان بر روی آنها نام و نشان تجاری و راه‌های تماس با شرکت را چاپ کرد و به عنوان فلش مموری تبلیغاتی در رویدادها و نمایشگاه‌ها توزیع کرد و یا برای قدردانی از خرید به مشتریان وفادار شرکت هدیه داد. به خاطر دوام بالایی که دارند، مدت‌ها برای مصرف کننده کار خواهند کرد و این دوام زیاد باعث خواهد شد تا نام برند نه تنها برای شخصی که این هدیه را دریافت کرده بلکه برای اطرافیان آن شخص هم تکرار شود.  

 

قابلیت حمل فلش مموری

 

جذابیت اولیه و مزیت بزرگ فلش مموری‌ها قابلیت حمل آنها است. یکی از آنها را بر روی جاکلیدی خود آویزان کنید، آن را در جیب خود قرار داده و یا دور گردن خود بیندازید. با وزنی ناچیز و سطح مقطعی کوچک، یک فلش مموری می‌تواند برای یک سبک زندگی فعال، مناسب‌تر از یک هارد دیسک خارجی، باشد. در حال حاضر، شما می‌توانید تعداد قابل توجهی از فایل‌ها و برنامه‌های کاربردی را در یک فلش مموری با حجم 2 گیگابایت قرار دهید. با افزایش فضای حافظه و کاهش اندازه فایل‌ها، مزیت قابلیت حمل این فلش مموری‌ها بیشتر آشکار خواهد شد.

 

مزایای دیگر

 

یک فلش مموری به هیچ منبع برقی نیاز ندارد و در ساختار آن به قطعه متحرکی برای کارکردن احتیاج ندارد، بنابراین خطر از دست دادن اطلاعات بسیار کم است. از آنجایی که به هیچ منبع قدرتی نیاز ندارند، قابل حمل بوده و به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های خود را از میز کار خانگی خود به اداره منتقل کرده و همچنان بدون این که فایلی را از دست دهید از آنها استفاده کنید. کارت‌های حافظه بسیار با دوام‌تر از دیگر انواع حافظه در کامپیوترها هستند.

 

اگر به طور تصادفی یک فلش مموری از دست شما به زمین بیفتد هیچ تاثیری بر فایل‌های شما نخواهد داشت. تغییر در فشار یا دما به هیچ عنوان بر روی کارت‌های حافظه شما تاثیر نمی‌گذارد. مزیت نهایی آنها این است که اطلاعات موجود بر روی یک فلش مموری را می‌توانید به راحتی پاک کنید، که خیلی سریع‌تر از کامپیوتر است. افزودن یا حذف فایل‌های موجود در فلش مموری بسیار سریع و قابل اطمینان است.

 

معایب

 

معایب اولیه کارت‌های حافظه قیمت و محدودیت بازنویسی آنها است. از آنجایی که این هنوز یک تکنولوژی نسبتا جدید است، هزینه به ازای هر مگابایت فضای ذخیره سازی بیشتر از یک هارد دیسک کامپیوتر سنتی است. همانطور که در مورد هر تکنولوژی پیشرفته ممکن است رخ دهد، قیمت در هنگام عرضه به بازار کاهش می‌یابد. نقطه ضعف دیگر تکنولوژی کارت‌های حافظه این است که دفعات محدودی می‌توانید اطلاعات را اضافه و پاک کنید.

 

این تعداد در حدود 100000 بار است که تاثیر زیادی بر میزان استفاده کاربران معمولی ندارد و البته با پیشرفت تکنولوژی این عدد بیشتر هم خواهد شد. کاربران پر کار ممکن است مجبور باشند چندین بار فلش مموری را در طی طول عمر استفاده خود تعویض کنند. در عمل، کاربران پرمشغله اغلب از آخرین مدل فلش مموری با فضای ذخیره سازی بیشتر استفاده می‌کنند، بنابراین رسیدن به حداکثر ظرفیت بازنویسی اطلاعات برای آنها جای نگرانی نیست.

می‌توانید برای مشاوره در مورد انتخاب محصولات تبلیغاتی شرکت خود با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما مناسب‌ترین و بهترین محصول را به شما پیشنهاد دهند.


» نظر